Friday, April 1, 2011

MUTHUSAMY and SON ?

muthusamy and son ? korang tahu kan . bas sekolah yang tak berapa burok kalu dibandingkan dengan bas-2 yang lain . tngk ja bas tu sihat sejahtera but HAMPEH ! kenapa aku ckp mcm tu ? sebab .. sebab .. hari ahad yang lepas ada berlaku satu kejadian yang membuat aku fobia kekadang . and what's that ? jeng jeng jeng .. suspen .. cerita nya bermula pada pukol 6:30 ptg lepas school time . selalunya, pukol 6:45 naik bas * paling lambat . but, hari tu pulak lg lambat k'orang naik bas . tak silap aku, pukol 7:00 mcm tu baru nmpak batang hidung bas . haih . penat gila tunggu . kenapa uncle datang lmbat ? sebab, uncle pegi ambik budak bola ! aku taktahu budak bola sekolah apa but yang aku tahu dorng baru lepas lawan bola and tu final . sebelom uncle mai, abg aku n fawwaz snggup berjalan dari SMKK ke BAD . jauh ka ? kalu bagi aku, taktahu nak kata ler jauhnya . naik kereta pon dah rasa jauh ni, apatah lagi jalan kaki . dude, jalan kaki tu . penat gila bangang ! and kenapa dorng snggup jalan kaki ? sebab dorng tu gedik . galak . nak mai .kalu aku, sumpah tak mai . tunggu ja smpai uncle mai . but dorng terlebih rajin ler katakan . time tu jam dtangan aku menunjukkan pukol 6:55 and still tak nmpak uncle . time tu sume pakat merungut ler . ini ler . itu ler . mcm-2 . pastu, abg aku dah tak tahan . dy bagi duit syiling kat aku . dy suroh call papa . ( ayah aku oke ? pelik ka panggil papa ? ) baru ja aku nak sumbat duit into the hungry greedy public phone tiba-2 dorng kata uncle mai . aku apa lagi, bukak langkah seribu takot kena tinggal nan uncle pulak . but, sumenye hampeh ! lepas budak bola turun, uncle jalan teros pegi ambik budak SMKK . uncle siap bole bye-2 lagi . urrghh, sapa tak baran mcm tu . sabaq je ler . pukol 7:00 baru uncle smpai dekat bad . but sebelom tu, aku ada perasan kenapa bas uncle senget sebelah ? rupa- rupanya, tayar belakang pancit ! OMG .. bila nak naik bas pon, senget sebelah . nak tumbang kot rasanya . * smbong perjalanan .. naik bas happy ler sume sebab dpt jugak naik atas bus but lalu ja depan car wash taman beringin sume orang bertukar menjadi raksasa . kenapa ? sebab, tayar pancit teros . takada angin . wuuuaaa . sedih gila time tu . tak tahu mcm mana nak describe kan . nasib baik time tu uncle tak panik sama, kalu tak langgar divider tepi jalan . dah ler aku dok depan . ngeri ! tayar pancit kena tunggu lg 15 or 20 minit lagi sementara uncle tunggu bas taman selasih datang ambik k'orang . tension gila bhai time tu . dh ler tunggu 30 minit dah . ni tambah lagi 20 minit . 50 minit masa terbuang ! abg aku ajak jalan pegi rumah mak lang kami dekat taman beringin . dekat ja dengan tempat ' kejadian ' . but aku takmau . takot ler jugak wlaupon jalan dengan dy . time tu pon pukol 7 : 10 dah . fawwaz lagi bengap, buad berani konon . dy balik jalan kaki sorang-2 dari taman beringin hingga ke taman kemuning . nak dekat 1 kilometer bhai ! what a tough man he is . padahal bukan tough mana pon . time bas datang pon, dy dh 500 metre ke hadapan . bila k'orang sume naik bas lagi satu, kelibat dy lansong tak nampak ! hilang ntah ke mana dy . bas yang lain ni pulak . bole buad orng menderita . kenapa ? bas tu takada air-con ! panas gila bila berhimpit dengan org ramai .
crowded . tapi terpaksa, janji smpai rumah kan ? smpai depan 7-E pon dah pukol 7:40 ! korng bayangkan , betapa lamanya k'orang menderita ! haha . aku n abg aku tak ckp banyak dah . turun ja dri bas teros jalan nak smpai cepat . dah lambat . tngk-2 smpai rumah pukol 7:50 ! 10 minit jalan ? bole tahan ler .sampai rumah, tanpa membuang masa . aku membebel dekat ayah aku sejak aku bukak kasut depan pintu n smpai aku nak masok toilet . kira 10-15 minit aku bebel dekat ayah aku . nak tahu ayah aku buad apa ? dy sengih ka sepnjang aku bebel . habis air liur aku . habis tenaga aku . sume habis !
bukan apa, sume ni dugaan right ? terima je ler .